ROGER2!

..ASSALAMUA'LAIKUM..SALAM MAHABBAH BUAT SEMUA..

SALAM MAHABBAH

Inginku kongsikan tatapan ini untuk hatiku dan hati ukhtifillah.. "Mukmin itu jiwanya damai, tak mudah tergoncang oleh ujian. Baginya ujian sebagai TARBIYAH dari Allah, tanda KASIH SAYANGNYA, jua PENGHAPUS DOSA"

Selasa, 30 November 2010

UNTUK ZAUJAH ZAUJAH

Wahai zaujati kesayanganku

Maafkanku kiranya cintaku pada orang tuaku
Melebihi cintaku padamu

Maafkanku kiranya perhatianku pada orang tuaku
Melebihi perhatianku kepadamu

Maafkan ku kiranya aku medahulukan orang tuaku
Melebihi dirimu zaujati pilihan hatiku

Maafkanku kiranya kedua orang tuaku lebih utama bagiku
Melebihi dirimu zaujati pujaan kalbu

Maafkanku kerna itu merupakan tanggung jawabku
Sebagai anak lelaki kepada kedua orang tuaku

Ketaatan pada mereka adalah jihad pada pandangan Penciptaku
Juga merupakan perkara utama yang perlu dipikul olehku
Bantulah aku dalam memenuhi tanggung jawabku
Bimbinglah aku agar sentiasa taat pada kedua orang tuaku

Wahai zaujati kesayangan hatiku
Yakinlah tanggung jawab ini adalah amanah dari Tuhanku
Pasti ada hikmah disebalik semua itu
Ia juga ujian bagiku juga bagimu
Agar terbukti cintaku dan cintamu
Ikhlas hanya untuk meraih redah Tuhanku
Kerna itu kita dipertemukan untuk bersatu
Yakinlah ada hikmah yang perlu aku tahu

Agar aku mengerti susah payah anak2 yang akan menjagaku
Agar aku bisa bersedia untuk sentiasa ada bersamamu
Agar aku bisa bersedia untuk bisa menemanimu
Agar aku tidak akan membebankan mu
Agar aku tidak akan merisaukan mu

Dihari yang aku cuma ada kamu.. ^_^

Sekedar kata2 moga bisa memberi ilham pada semua..
Agar bisa mengerti tanggung jawab sebagai anak kepada kedua orang tua..
Juga agar bisa bertolak ansur juga saling menjaga..
Agar bahagianya kekal SEALAMANYA(Dunia Akhirat)..
InsyaAllah.. InsyaAllah.. ^_^
NYANYI NASHEED MAHER ZAIN..INSYAALLAH\(^_^)/

Tiada ulasan:

Catat Ulasan