ROGER2!

..ASSALAMUA'LAIKUM..SALAM MAHABBAH BUAT SEMUA..

SALAM MAHABBAH

Inginku kongsikan tatapan ini untuk hatiku dan hati ukhtifillah.. "Mukmin itu jiwanya damai, tak mudah tergoncang oleh ujian. Baginya ujian sebagai TARBIYAH dari Allah, tanda KASIH SAYANGNYA, jua PENGHAPUS DOSA"

Khamis, 7 April 2011

ALLAH HELP ME

Assalamua'laikum..

masa budak2 main buaian,
main di padang time hujan
zaman budak2 jadi kenangan
hope, harapan jadi kenyataan

***

SEKARANG, dalam kepala nie,sedang berfikir................

1) Keje ap lepas nie?
2) Ada peluang saya nak keje kat arau?
3) saya nak kne bayar hutang yang ad; PTPTN
4) nk tlg adik2, fmly..
5) nak ad lesen kete nga moto..
6) macam mana dengan harapan saya nak buat bisness nie?
7) dapat ker buat sumer mnder nie?
8) dan....perlu ker ubm awl?

Kalau boleh no 8 tue saya lewatkan umur 26,27 la..
tp geng saya dah sound dah ritu "saya rasa k.chow dh boleh nk ubm"
huhu..ayah dah ckp "kalau boleh ayh nk kmu kawin lmbt..mitak kmu tlg adik2 dlu.."
(arghhhh...no 8 nie, tgu mse je la. pening pikir. kalau ad, tak ke mana..saya pasti yang itu..i/Allah..


***


Rasanya..kali nie saya kalah dgn kerisauan saya kali nie. Till nk taep entry nie pon saya nangis jgk. dah bper kali saya taip, saya padam balik. Saya tak suka nangis sbnr nyer..ase diri ni sgt lemah..sgt2 x suka..
erm..Lagi seminggu habis praktikal di Peladang nie.. then habes bln 5 i/Allah fully habes praktikal..Harapnya sumer jalan dengan lancar..amin2 Ya Rabb...

Tp..Saya dalam kerisauan dlm seminggu dua nie..Sebab? lepas nie... alaf baru akan saya lalui..alaf pekerjaan. Kerja apa ya? Ayah suh jadi cikgu, umi kata kalau tak dapat umi suh mitak keje dekat2 umah ja..Kata umiayah, kalau keje kat sana, kurang RM2000, adalah baik saya tidak pergi kesana..
Saya plk, teringin nak keje kat arau..bkn ap..dekat ngan geng2 eko..join prog2..mcm2 lg leh bt kat sana..

Ya..mungkin dorang risaukan keselamatan saya..erm..ap nak buat, saya hanya mampu doa dan berharap..moga2 suatu hari, sumernyer jalan dengan lancar..mungkin lepas nie, saya perlu buat solat istikharah, moga2 Allah bagi petunjuk yang mana pilihan terbaik buat saya..

                                                           ..SAYA WAJIB YAKIN, 
                                                      BAHAWA KITA MERANCANG
                                                         ALLAH JUGA MERANCANG  
TETAPI ALLAH LAH PERRANCANG YANG TERBAIK..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan