ROGER2!

..ASSALAMUA'LAIKUM..SALAM MAHABBAH BUAT SEMUA..

SALAM MAHABBAH

Inginku kongsikan tatapan ini untuk hatiku dan hati ukhtifillah.. "Mukmin itu jiwanya damai, tak mudah tergoncang oleh ujian. Baginya ujian sebagai TARBIYAH dari Allah, tanda KASIH SAYANGNYA, jua PENGHAPUS DOSA"

Jumaat, 22 Oktober 2010

HIDUP INSYAALLAH..AJAL ITU PASTI...

Henset tetiba berbunyi..(lagu cinta terakhir-aiman)





013xxxxxxx
Salam. Ayah pada seorang sahabat kita,telah kembali ke rahmatullah pukul 11 pagi tadi..sekarang masih di Kelate.
kerana menghadapi sakit jantung dan paru paru. Telah pun selesai dikebumikan. Marilah sama sama menyedekahkan al-fatihah kepada arwah ayahnya...

***************************************************************

Eh, betul ker apa aku bace nh? 3kali bace baru penulis sedar. Innalillah hi wa inna ilai hirajiun..Terus tersentap hati dan fikiran penulis pernah suatu ketika dahulu, dalam suatu video tentang kematian, yang mana video tersebut menunjukkan orang yang telah dicabut nyawanya dapat melihat amalannya, jasadnya sendiri, orang kelilingnya.. kata Roh tersebut, alangkah bagusnya aku diberi hayat yang lebih panjang..aku nak beramal lebih banyak untuk mu Ya Allah..Aku yakin apa yang Kau telah katakan..
Roh tersebut cemburu dengan orang yang masih hidup..
kerana masih dapat melakukan amal ibadat. sedang kan dy?

Pagi tadi penulis mesej dgn adik penulis Ieka yg sedang menuntut di Shah Alam..
Cho:Ika, ayah kwn aku dah ninggal, agak2 kite nh cner er? bila kite akan pergi? sape yang pegi dulu?
ase sayu dan sedih..ntah la amalan aku takat mner..

Ieka:Huu..jgn tanyer cm 2..ak lumbis watbek nga umi ayah ag tau. doa2 la umur pjg sumer nye..

Cho:Doa tue memng la..m..ramai da orang keliling akuda xd mak, xde ayah, xde adik..xder nenek.. ada sorang kawan aku tue excident, nasib baek sempat anta sepital..da la nak exam..adoi..

Ieka:Ee..jgn fikir2..hang ni..aku xdpat bayang kalo blaku mcmna.aih. hang ni..Xm0..Xm0..

Cho:Xm0 tue ap?(memng xfhm seh ap adik aku nh taep..blur salu)

Ieka: tak mahu la..hang nh...

Cho: o..ok..

*********************************************************************

tetiba lagi..Henset tetiba berbunyi..(lagu cinta terakhir-aiman)





019xxxxxxx
Salam..sok mizah dscharge n balik..ayah dy amek.tp xcnfirm lg.dok nk tgk dy boleh naek kusi roda dlu, bru dscharge. doakan...


Alhamdulillah dh nak kuar..moga Allah sembuhkan mizah cepat..
Buat yang baru kehilangan orang yang tersayang..harapnya Allah titipkan kesabaran dan ketabahna buat kalian..
Penulis doakan moga ruh yang pergi menghadap ILAHI di tempatkan dikalangan orang2 yang soleh..amin...(ALFATIHAH)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan