ROGER2!

..ASSALAMUA'LAIKUM..SALAM MAHABBAH BUAT SEMUA..

SALAM MAHABBAH

Inginku kongsikan tatapan ini untuk hatiku dan hati ukhtifillah.. "Mukmin itu jiwanya damai, tak mudah tergoncang oleh ujian. Baginya ujian sebagai TARBIYAH dari Allah, tanda KASIH SAYANGNYA, jua PENGHAPUS DOSA"

Rabu, 6 Oktober 2010

RAMBUT PANJANG VS RAMBUT PENDEK

Semasa didalam bas otw balik dari sebuah program, penulis sempat mendengarkan soal jawab tentang feqah dan sbg nya. Salah satu yang membuat penulis tertarik adalah mengenai rambut..

Kerana pada ketika itu, kata si ustaz adalah di galakkan si perempuan untuk berambut panjang kerana isteri isteri Rasullullah juga berambut panajang..m..
so..perempuan yang lain pun boleh la simpan rambut panjang pasnh=)

Warning teman penulis waktu kecik2 dulu, "Ehh...siti,kamu nh perempuan, kalau perempuan lebih bagus berambut panjang, baru nampak cam perempuan..jangan berambut pendek begini..cam laki la.."
Tika teman penulis berkata begitu,terlintas di fikiran penulis, "owh, patutlah ayah aku terkejut tengok aritue..kebetulan baru potong rambut"
Memang menjadi trend penulis menyimpan 'REMOSS'.
Bagi penulis, rambut begitu lebih nampak hebat!! huhuuu...

Hm..namun..ada suatu hal yang penulis masih tercari cari kebenarannya,ya..tentang rambut juga..
kerana kata teman penulis, jika perempuan menyimpan rambut panjang sebanyak 7 kali lilitan, dapat menolong ahli keluarganya daripada neraka..betul ker?
kepada sesiapa ada hadis yang dapat membuktikan kebenaran nh, silakan untuk ringan2 kan tgn untuk coretkan di blog penulis ya?
syukran..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan