ROGER2!

..ASSALAMUA'LAIKUM..SALAM MAHABBAH BUAT SEMUA..

SALAM MAHABBAH

Inginku kongsikan tatapan ini untuk hatiku dan hati ukhtifillah.. "Mukmin itu jiwanya damai, tak mudah tergoncang oleh ujian. Baginya ujian sebagai TARBIYAH dari Allah, tanda KASIH SAYANGNYA, jua PENGHAPUS DOSA"

Rabu, 22 Disember 2010

KRISMAS PERAYAAN GLOBAL?

copy dari blog seorang sahabat..moga berguna utk semua..

-Krismas-
25 Disember setiap tahun hari yang bahagia bagi sekalian penganut Kristian. Tapi entah kenapa sekarang sambutan krismas seolah-olah global dan segenap masyarakat meraikannya. Syariat Islam melarang ummatnya menyambut perayaan agama lain tapi tidak mengancam agama lain. Kenapa dilarang ????

Krismas yang dirayakan oleh penganut kristian ini adalah perayaan rasmi agama mereka.
Nabi bersabda :
" sesiapa yang mengikuti sesuatu golongan maka dia tergolong dalam golongan tersebut "
maka sesiapa yang menyambut perayaan tersebut seolah-olah meredhai agama mereka begitu juga jika mengucapkan 'wish' kepada mereka. Akan dibangkit di padang mahsyar bersama mereka.

Ini bukan hanya larangan bagi menyambut krismas tapi juga perayaan agama lain seperti Deepavali ,Thaipusam dan lain-lain. Sedarlah, Islam terlalu indah bagi mereka yang memahaminya. Campur raya juga telah diharamkan oleh fatwa ulama. Dalam lagu-lagu keagamaan yang lain daripada Islam juga terselit lirik yang boleh menjatuhkan aqidah kita. Sedar tidak sedar, perkara ini telah menyelinap dalam masyarakat hari ini. Sebarkan kepada yang lain agar mereka tidak tertipu dengan ideologi ini.

Islam yang dicari ialah Islam yang Allah Taal mahukan walaupun manusia membencinya,
Islam yang dipelari,
Islam yang membentuk diri,
Islam yang mengenali dirinya,
Keluarkan diri daripada ummat Islam yang diibaratkan buih di lautan
Tinggi pada kuantiti tidak pada kualiti..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan